بیماری های قلبی عروقی | بیماری قلبی | قلب | عملکرد قلب | دکتر نادر انوشه

آنژین قلبی
علت ایست قلبی
بیماری های قلبی عروقی

بیماری های قلبی عروقی : واژه بیماری قلبی عموما برای اشاره به حمله قلبی استفاده می ‌شود، با این حال بیماری قلبی شامل سایر بیماری ‌های قلب مانند بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی می ‌باشد. در ادامه به توضیح این بیماری های قلبی و نشانه‌های آن ها خواهیم پرداخت.

حمله قلبی چیست؟

حمله قلبی که به آن سکته قلبی نیز می گویند هنگامی اتفاق می افتد که یکی از عروق کرونر بسته ‌شود. این حمله موجب کمبود یا فقدان خون در قسمتی از قلب می‌ شود. کمبود خون یا فقدان می ‌تواند سبب مرگ آن بخش از قلب گردد.

علائم هشدار دهنده حمله قلبی

• درد قفسه سینه
  • درد در پشت
  • درد در دست ها
  • درد در گردن
  • درد در فک
  • تهوع یا استفراغ
  • تپش قلب سریع و نامنظم
  • اضطراب
  • سوء هاضمه
  • سوزش معده

در حمله قلبی اغلب افراد یک یا دو تا از نشانه‌های گفته شده را احساس می کنند. نشانه ‌های حمله قلبی در بعضی از خانم ها امکان دارد متفاوت با آقایان باشد. اگر شما عزیزان دچار حمله قلبی شدید فورا با اورژانس تماس بگیرید.

بیماری های قلبی

بیماری عروق کرونر: در این بیماری ، عروق کرونر که وظیفه رساندن مواد غذایی، اکسیژن، خون به ماهیچه قلب را دارند، عموما به دلیل جمع شدن کلسترول در آن ها، بیمار شده یا آسیب می ‌بینند که در نتیجه موجب نرسیدن اکسیژن و خون به قلب می گردد.

آریتمی: آریتمی قلبی که معنی آن تپش نامنظم قلب می باشد، هنگامی که پالس های لکتریکی که ضربان قلب را تنظیم می‌ کنند، بهم بریزند و درست عمل نکنند، اتفاق می افتد.

کاردیومیوپاتی: بیماری کاردیومیوپاتی، موجب تغییرات در ماهیچه قلب شده که این تغییرات توانایی قلب در پمپاژ خون را کم می کند. دیگر بیماری ‌ها از جمله فشارخون بالا یا بیماری دریچه قلب همراه با کاردیومیوپاتی اتفاق می افتد.

نارسایی قلبی : نارسایی قلبی که به آن نارسایی احتقانی قلب نیز گفته می شود، هنگامی اتفاق می افتد که قلب نتواند به صورت موثر و کارا خون را در بدن پمپاژ کند، در این بیماری طرف چپ یا راست یا هر دو طرف بدن تحت تاثیر قرار می‌ گیرد.