روماتیسم قلبی | بیماری های قلبی | قلب انسان | علائم روماتیسم قلبی | دکتر نادر انوشه

بیماری های قلبی مادرزادی
علائم چربی کبد
روماتیسم قلبی

بیماری های قلبی در سراسر جهان یکی از عوامل مهم مرگ میر می باشند که می توان از بین بیماری های قلبی ، از روماتیسم قلبی یا تب روماتیسمی کاملا جلوگیری کرد. بیماری تب روماتیسمی در كشور، از اهمیت به سزایی برخوردار است و هر سال علاوه بر این که تلفات جانی قابل توجه ی به وجود می آورد، بار اقتصادی سنگینی بر دوش جامعه باقی می گذارد.

روماتیسم قلبی

منشا این بیماری یک عفونت است، اما پیشگیری از آن به رفتار مناسب فرد در واكنش به این بیماری وابسته می ‌باشد. این رفتار مناسب نیز قابل آموزش و یادگیری است، پس نگران آن نباشید. کند بودن پیشرفت بیماری موجب می شود كه والدین کودک مدت بسیاری شاهد رنج بردن فرزندانشان باشند.

اغلب این كودكان به دلیل عوارض حاصل از بیماری روماتیسم قلبی در بیمارستان بستری می ‌شوند و همین امر موجب می شود تا نیرو و بودجه زیادی صرف درمان پزشکی یا جراحی آن ها‌ گردد كه در برخی موقع ممكن است نتیجه بخش نباشد و منجر به مرگ و ناتوانی دائمی آن ها شود.

علل بروز بیماری تب روماتیسمی

باکتری گروه آسترپتوکوکوس عامل ایجاد تب روماتیسمی می باشد. این باکتری موجب گلو درد یا در برخی از بیماران باعث تب مخملک می‌ شود که این یک اختلال التهابی می باشد.

تب روماتیسمی موجب می ‌شود بدن به بافت‌های خود که به‌ وسیله باکتری‌ها عفونی شده‌اند حمله کند ، این امر موجب ایجاد گلو درد در فرد می شود.

عوامل خطر در تب روماتیسمی

وجود سابقه فامیلی

نوع عفونت استرپتوکوکی موجود

عوامل محیطی در کشورهای درحال ‌توسعه

نشانه‌ های تب روماتیسمی

عموما نشانه‌ های تب روماتیسمی دو هفته پس از اولین عفونت درمان نشده گلو ظاهر می ‌شود. کودکان همراه با گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی دچار تب و بیماری می شوند. معمولا مفاصل در کودکان دردناک، متورم و قرمز می گردد. خارش کوتاه مدت پوست نیز از نشانه‌های غیر شایع این بیماری می باشد.

اگر احساس کردید که به این بیماری مبتلا شده اید سریعا به یک متخصص قلب و عروق که ما به شما عزیزان دکتر نادر انوشه را معرفی می کنیم مراجعه کنید.