زمان مناسب برای مصرف آسپرین | آسپرین | مصرف آسپرین | دکتر نادر انوشه

علت ایست قلبی
بیماری های قلبی مادرزادی
زمان مناسب برای مصرف آسپرین

زمان مناسب برای مصرف آسپرین : پژوهشگران علوم پزشکی می گویند افرادی که برای پیشگیری از مشکلات قلبی و سکته مغزی آسپرین مصرف می کنند، بهتر است از آن شب ها استفاده کنند. نتیجه این تحقیقات این است که اگر آسپرین درست قبل از رفتن به رختخواب استفاده شود، بیشترین تاثیر را خواهد داشت. آسپرین به رقیق شدن خون و پیشگیری از تجمع پلاکت ها کمک می کند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

زمان مناسب برای مصرف آسپرین

همانطور که گفته شد، مصرف روزانه آسپرین خطر بروز حمله قلبی را کاهش می دهد اما این امر ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد. بهتر است با تجویز پزشک از آسپرین مصرف کنید. اگر سابقه حمله قلبی داشته باشید یا احتمال بروز حمله قلبی در شما عزیزان بالا باشد ، پزشک تان مصرف روزانه آسپرین را به شما توصیه می کند، اما اگر آلرژی یا سابقه خونریزی داشته باشید این دارو را برای شماعزیزان تجویز نمی کند.

مصرف آسپرین

مصرف آسپرین آن هم در برخی از مواقع برای درمان سردرد ، درد بدن و تب برای بزرگسالان مشکلی ندارد اما مصرف روزانه آن می تواند موجب ایجاد عوارضی چون خونریزی سیستم گوارشی شود.

آسپرین با عملکرد لخته شدن خون در تداخل می باشد به گونه ای که زمانی که زخمی در بدن ایجاد شود و خونریزی داشته باشد ، پلاکت ها که مسئول لخته کردن خون هستند در محل زخم جمع می شوند و خونریزی را متوقف می کنند، اما این لخته شدن خون امکان دارد در رگ های اصلی بدن رخ دهد و موجب مسدود شدن عروق گردد. این امر از گردش خون به قلب جلوگیری می کند و موجب بروز حمله قلبی می شود.

مصرف روزانه آسپرین

مصرف روزانه آسپرین تنها با دستور پزشک مانعی ندارد. به عنوان مثال ، اگر سابقه حمله قلبی و جراحی بایپس قلب داشتید یا اگر مردی ۵۰ ساله یا زنی ۶۰ ساله مبتلا به دیابت هستید ، مصرف روزانه آسپرین توصیه نمی شود. اگر دچار مشکلاتی ازقبیل: اختلالات خونریزی، لخته شدن خون، آلرژی به آسپرین، آسم ناشی از مصرف آسپرین و خونریزی زخم معده هستید ، بهتر است قبل از مصرف آسپرین با پزشک معالج خود مشورت کنید.

مقدار مصرف آسپرین

مقدار مصرفی به نظر پزشک و نیاز بیمار به آن بستگی دارد که در هر فردی متفاوت است. برای کسب آگاهی از مقدار مصرفی آسپرین می توانید به مطب آقای دکتر نادر انوشه که متخصص قلب و عروق است مراجعه کنید.