علائم بیماری های قلبی عروقی | بیماری های قلبی عروقی | بیماری های قلبی | دکتر نادر انوشه

تپش قلب
دی ۲۸, ۱۳۹۶
حمله قلبی
علائم بیماری های قلبی عروقی

مهم ترین علایم بیماری های قلبی شامل احساس خستگی، تنگی نفس، درد در جلوی قفسه سینه، تپش قلب و گاهی سرگیجه و ضعف، حالت تهوع، تعریق می باشد. البته لازم به ذکر است که این علایم مخصوص بیماری های قلبی نیست و امکان دارد در بیماری هایی دیگر از جمله اضطراب، حملات پانیک، افسردگی و … نیز مشاهده شود. اگر قصد آگاهی از علائم بیماری های قلبی عروقی دارید با ما همراه باشید.

تنگی نفس

اگر تنگی نفس به قلب ارتباط داشته باشد، بیشتر با بزرگ شدن اندازه قلب و تغییرات فیزیولوژیک و تشریحی قلب همراه می باشد. اگر فردی هنگام فعالیت دچار تنگی نفس شود و این تنگی نفس در هنگام استراحت برطرف شود، بهتر است به متخصص قلب مراجعه کنید تا معاینه شوید.

خستگی

یکی دیگر از علائم مهم که باید به آن توجه بسیاری کرد، خستگی می باشد. در صورتی که فردی دچار خستگی زودرس در هنگام فعالیت معمولی شود به گونه ای که این خستگی با استراحت برطرف شود باید احتمال مبتلا به بیماری های قلبی را در نظر گرفت زیرا خستگی یکی از عوارض نارسایی قلب می باشد، به همین دلیل بهترین کار این است که یک متخصص قلب شما را معاینه کند.

درد جلوی قفسه سینه

اگر درد جلوی قفسه سینه ناشی از ناراحتی قلبی باشد، همیشه هنگام فعالیت، درد آغاز می شود و شدت آن بیشتر می شود و در هنگام استراحت این درد برطرف می شود یا حداقل شدت آن کم می شود. این درد قلبی به شکل درد نقطه ای نمی باشد بلکه امکان دارد به اندازه کف دست روی قفسه سینه درد احساس شود.

تپش قلب

توجه و حساسیت فرد روی ضربانات قلب امکان دارد ناشی از اضطراب باشد. ترس از مبتلا به بیماری قلبی برخی مواقع موجب افزایش اضطراب و ضربان قلب می شود اما در بعضی شرایط این تپش قلب به دلیل کم خونی، پرکاری تیروئید، ضعف عمومی و بیماری ها و آرتیمی های قلبی باشد.

ما به شما عزیزان توصیه می کنیم در صورت مبتلا به هرگونه از این علائم به مطب دکتر نادر انوشه که متخصص قلب و عروق است مراجعه کنید تا آقای دکتر با تجربه های فراوان خود شما عزیزان را معاینه کند و در صورت مبتلا به هر یک از بیماری های قلبی عروقی شما را درمان کند.